شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

اللهم إنّی اعوذ بک من نفسٍ لاتَشبع
و من قلبٍ لایَخشع
و من علم لایَنفع
و من صلاةٍ لاتُرفع
و من دعاٍ لایُسمع

بهارخوان

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۲۸ ب.ظ

خب! صائمی ما را به یک چالش دعوت کرده... چالشِ کتاب هایی که برای عید کنار گذاشته ام، بخوانم!


1) زمانی که یک اثر هنری بودم نوشته ی ایمانوئل اشمیت که من معمولاً او را ایمانوئل کانت!* صدا می زنم و کلی آبروریزی می شود. کلاً هرچه کتاب از او دستم برسد می خوانم در این عید. تا به حال نخوانده ام مگر چیزهای پراکنده ای، غیر از خرده جنایت های زن و شوهری که آن را هم به صورت تئاتر شده، دیده ام! خوب بود!

2) زندگی در پیش رو نوشته ی رومن گاری. من از جمله آدم هایی هستم که از خداحافظ گاری کوپر خوششان نیامد از خودش هم همچنین، منظورم رومن گاری ست. ولی گفتیم این یکی را بخوانیم که ملت خفه مان کردند بس که پرسیدند زندگی در پیش رو را خوانده ای یانه!

3) یک کتاب پیدا کرده ام، باقلوا، اصلاً شما بفرمایید دبه ی عسل! اسمش؟ philosophy goes to the movies یک کتاب عالی برای دوستان اهل سینما که می خواهند با تاریخ فلسفه هم آشنا بشوند و به قولی از رابطه ی فلسفه و سینما هم سردربیاورند. در اصل این کتاب یک اثر مقدماتی برای آشنایی با فلسفه است و توفیرش با بقیه در اینجاست که با استفاده از فیلم های مطرح در سینما این تاریخ را نشان شما می دهد. هم به درد بچه های فلسفه خوانده می خورد که کمی با فیلم و سینما صفا کنند و هم دوستان اهل سینمایی که حوصله کتاب های قطور و خنکِ فلسفی را ندارند. نویسنده اش هم Cristopher Falzon.

اگر کسی کتاب را خواست ایمیلش را بگذارد، فایل pdf را تقدیمش می کنم.

4) چندتا کتاب هم از جلال دانلود نموده ایم که احتمالاً نوکی هم به آن ها بزنیم که جلال خونمان پایین آمده، در عذابیم!

5) کتاب های راسل، چالمرز، استالجر و کلاً هر رطب و یابسی که دستم بیاید برای نوشتن فصل دوم پایان نامه.

.

.

و دیگر هرچه که به مدد انفاس قدسی برسد یا دوستان مرحمت کنند...


پ ن: ما کماکان ادبیات روسیه را دوست می داریم و داستایوسکی را عاشقیم...

* همان کانت خودمان دیگر!

بعداً نوشت: به سلامتی عیدی بچه ها هم جور شد! اینجا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۲
عریضه نویس

نظرات  (۸)

من دیروز رفتم و برای عیدم کتاب از چخوف خریدم و مونده بودم دیگه چی بخرم، چه خوب شد که این پست رو نوشتی:)
دنبال یک کتاب هم از اقبال لاهوری هستم که قدیمیه و پیدا نمیشه و دوست داشتم اگه پیدا میشد برای عید بخونمش:(


پاسخ:
بگرد شاید بتونی برای دانلود پیداش کنی.
۲۴ اسفند ۹۳ ، ۱۸:۲۲ میم قاف میم
سلاااااااااااااااااااااااااااااام
وبلاگ جدید مبارک

این کتاب فلسفه و سینما رو موخوام

تازشم تازشم! منم تو چالش شرکت کردم منتهی تو اینستاگرام! ولی رو وبلاگ هم میذارم  :))
پاسخ:
علیک سلام
ممنون.
بله بله دیدم.
کتاب هم به روی چشم و اینکه راجع بهش یه خیالاتی دارم که یادم بنداز بهت بگم.
سلام
خیلی از عبارت «چالش» بدم می‎آید.
علی‎ای‎حال کمترین نتیجه‎ای که گرفته‎ام این است که این اشمیت یک آدم تقلبی است و اتفاقا از روی همان جناب رومن گاری.
بخش چهارم را هم نگفتید کدام کتاب‎های جلال که ما بهشان پاراف بزنیم :)
پاسخ:
و علیکم السلام
در مورد این چالش! چیزی که برای من جالب است سیر مصطلح شدن یک واژه در میان مردم است. در کمتر از 20 روز!
خب من از این برادرمان اشمیت چیزی نخوانده ام اما با این اوصاف بعید می دانم به پای علاقه ام به روس ها برسد پس هم چنان پرچم روس ها بالاست!
احتمالاً بروم سراغ سفرنامه ها.
خب این مورد سوم را هم خودتان ترجمه کنید که مخاطبان عامی وبلاگتان هم بتوانند بخوانند!
سلام
ایشالا موفق بشی :)
اریک امانوئل اشمیت رو اریک صدا کن که با کسی قاطیش نکنی!

لینکی که برای عیدی بچه ها گذاشته بودی گوش کردم و نتونستم جلوی خودم رو بگیرم نظرندم! راستش خیلی آهنگاش شل و کش داره! آدم بزرگم حوصله ش سر می ره! من یه پیشنهاد بومی و جذاب دارم: سی دی ترانه های سبزه ریزه میزه با اشعار مصطفی رحماندوست و صدای حمید جبلی که در دستگاه های موسیقی سنتی ایران خونده شده. برای ما که انقدر جذاب بود همه ش خودمون داریم گوش می دیمش!

پاسخ:
من این سبزه ی ریزه میزه رو گوش ندادم اما برای تربیت گوش بچه به نظرم موسیقی آرام و ملایم بیشتر به کار بیاد...
۲۶ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۲۹ محدثه پیرهادی
با سبزه ی ریزه میزه موافقم...
خوبه :)
البته میشه تو مرز حرام و حلال بعضی آهنگاش شک کرد قشنگ...!
۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۲۵ میم قاف میم
باعشه، یادت میندازم خیالاتت رو بگی
حالا نمیشه همینجا بگی باید وقتی همو دیدیم بگی؟
پاسخ:
نوچ! :)
چه قدر جالب!
مادوست مشترک هم داریم!
خانم صائمی از دوستان قدیمی بنده در دوره کارشناسی است!
چه قدر این دنیا کوچک هست!
پاسخ:
:)
خیلی هم خوب!
خانم صائمی از دوستان عزیز بنده هستند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی