شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

اللهم إنّی اعوذ بک من نفسٍ لاتَشبع
و من قلبٍ لایَخشع
و من علم لایَنفع
و من صلاةٍ لاتُرفع
و من دعاٍ لایُسمع

محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. این را من فقط برای یک عدّه‌ی خاص نمیگویم؛ خب بله، وقتی ما میگوییم، یک عدّه متدیّنین فوراً گوش میکنند حرف را، پیغام هم میدهند فلان چیز راکه خارجی است بخریم؟ فلان چیز را نخریم؟ من فقط برای متدیّنین و افرادی که برای حرف ما حجّیّت شرعی قائلند، این را نمیگویم؛ من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف میکنید، در واقع کمک میکنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه‌دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد. این را به همه‌ی مردم، بخصوص آن‌کسانی‌که مصارف زیادی دارند[میگویم‌]؛ دولتی‌ها هم همین‌جور؛ دولتی‌ها هم در مصارف دولتی، در اشیاء مصرفی‌ای که در ساختمانها، در چیزهای گوناگون مصرف میکنند، حتماً ملاحظه کنند تولید داخلی را.

29/11/1393      بیانات در دیدار با مردم آذربایجان شرقی



نکته: استفاده از این صفحه و کپی کردن مطالب آن بِأَیِ نحوٍ کان بلا مانع و موجب امتنان نیز هست.

کیف و کفش زنانه

آیا شما از درد کمر رنج می برید؟ آیا شما حتی باوجود کمر درد و پادرد از پیاده روی چشم پوشی نمی کنید؟ آیا از قیمت های عجیب و غریب مارک های کیف و کفش چرم ایرانی افسرده اید اما کماکان دلتان چرم می خواهد؟ من به شما کیف و کفش "کیمیا" را پیشنهاد می کنم!

خب هرچه باشد چرم است و قیمتش برای جیب دانشجویی ما شاید کمی گران باشد، اما بسیار بادوام و خوش چهره است و قیمتش هم از دیگر برندهای چرم ایرانی مثل بوفالو ی سفید و R&W و چرم مشهد، انصافاً ارزان تر است و به نظرم برای کسانی که خریدن کفش جدید منوط به پاره شدن کفش قبلی ست، به صرفه است.

اما اگر واقعاً کیفیت خیلی مهم نیست و بیشتر ظاهر کفش در خرید تعیین کننده است. اگر تنوع برایتان بسیار مهم است، به همین دلیل ترجیح می دهید کفش های ارزان تر بخرید، من به شما مغازه ی بغلی اش را پیشنهاد می کنم، کیف و کفش نگاه نو ! قیمت ها ارزان است و در عین حال بسار متنوع و غالباً شلوغ ترین مغازه ی آن دور رو اطراف است.

این دو مغازه در کنار هم، در خیابان هفت تیر تهران واقع شده اند. هفت تیر را بگیرید بروید بالا بعد از بهار شیراز حدوداً 50 متر بعد به کیف و کفش کیمیا و بعد از آن به نگاه نو می رسید.

کیف و کفش کیمیا در هفت حوض هم شعبه دارد.

کیف و کفش مردانه

کفش نادری. خودش به اندازه ی کافی معروف است دیگر! من چه بگویم؟!

یک شعبه اش که در خیابان ولیعصر است حدوداً 200 متر بالاتر از میدان. شعبه ی دیگرش در خیابان انقلاب دقیقاً بعد از متروی دروازه دولت است. خدمت مترو سواران عرض می کنم، از مترو که آمدید بالا دقیقاً 2، 3 متر که به سمت چپ بروید، مغازه را می بینید.

کلاً در آن راسته تاقبل از میدان فردوسی، کفش فروشی های مردانه به وفور یافت می شود و از سر و ریختشان به نظر می رسد که غالباً چرم و دوخت ایران باشند.

شکلات جات

همه می‎دانیم که بخش عمده‎ای از خریدهای تنقلاتیِ ما اختصاص به شکلات‎جات دارد. ما با پیروی از فرهنگِ جهانیِ این روزگار برای بسیاری ازمیان‎وعده‎ها و میهمانی‎ها از چنین چیزهایی استفاده می‎کنیم: شکلات، آب‎نبات، بیسکوئیت، کیک، ویفر، تافی، پوب‎شور و ... 
همانطور که می‎دانیم در این زمینه هم ما محصولات زیادی را از خارج وارد می‎کنیم. نه مثل امثالِ کوکاکولا که لااقل کارگرش ایرانی باشد، بلکه دقیقا دست‎آورد کارگر خارجی. عموماً قیمت‎ها واقعاً بالا هستند. بسیاری وقت‎ها هم بسیار بی‎مزه و متفاوت با فرهنگ و سلیقۀ غذایی ما هستند، اما ما تحت‎تأثیرِ «خارجی بودن»شان و موضوع تبلیغات، حتی اگر مزۀ خر بدهند، حتی اگر مدت‎ها در گمرگ و انبار و مسیر مانده باشند و کاملاً خالی از طراوت و تازگی باشند (مسئله‎ای که درمورد محصولات خوراکی خیلی مهم است) هم پول زیاد را می‎دهیم هم هی به‎خودمان تلقین می‎کنیم «خوشمزه است»، تا کم‎کم سلیقه‎مان عوض شود و بتوانیم بپسندیمشان. البته این بی‎مزه بودن همیشگی نیست و بعضی وقت‎ها هم طعمشان فی‎نفسه خوب است.
من سال‎ها در این زمینه تحقیق و تتبع کرده‎ام؛ اگر فقط روی این سه ویژگی تأکید کنیم: «طعم خوب»، «قیمتِ خوب» و «تنوع محصولات» (یعنی صرف نظر از ایرانی بودن و تازه و سالم بودن) ، یکی از بهترین پیشنهادهای ما محصولاتِ «شیرین عسل» است. «می‎گویم و می‎آمش از عهده برون» که کیفیت بسیاری از محصولاتِ شیرین عسل در این کیفیتی بسیار بالاو بهتر از بسیاری از محصولات خارجی است. شیرین عسلِ بیچاره در طی این سال‎ها برای فروش محصولاتش وقتی دید کیفیتِ بهتر و قیمت کمتر خارجی باز هم جواب نمی‎دهد شروع به «برندسازی» آن‎هم با شکل و شمایل خارجی کرد تا من و شمای عقل‎مان به‎چشم و ظاهربین با دیدنِ واژگان لاتین سِحر شویم و بخریم و بخوریمش. علی‎ای‎حال کیفیت و تبلیغات خوب باعث شده این شرکت و برندهایش در ایران توفیق بالای را کسب کنند. شما نام خیلی از محصولاتش را بلدید: نانی، هیس، های‎بای، دریم، تست ایت، اکسترا، تاپ‎کیک و ... حداقل قیافه‎شان را دیده‎اید!
سایت این شرکت: www.shirinasal.com

شرکت موفق دیگری که به شما معرفی می‎کنیم «فرمند» است. این شرکت هم در شکلات فعال است هرچند وسعت و موفقیت شیرین عسل را ندارد و تمرکزش بیشتر روی شکلات‎های لوکس برای میهمانی است. اما در بعضی محصولات دیگر از این سنخ، تمایزاتی با شیرین عسل دارد و چیزهایی دارد که شیرین عسل ندارد. مثلا درموضوع ژله، پودر قهوه، پودر شکلات، شکلات صبحانه و...
سایت این شرکت: www.farmand.ir


پ ن 1 : به‎جز این دو شرکت، شرکت‎های موفق دیگری هستند. 

پ ن 2 : تنها محصولی که در شرکت‎های ایرانی تولید نمی‎شد «سس شکلات» بود که اخیراً آن‎هم به بازار آمده. البته شرکتش معروف نیست و الآن هم در خاطرم نیست.

البسه و پوشاک

صرفاً زنانه:

برای خانم های شیک پوش ما پوشاک هالیدی (تعطیلات) را پیشنهاد می کنیم! جنس پارچه شان تریکو ست و غالباً طرح های اسپرت دارند و بسیار خوش رنگ و لعاب هستند. طرح و شکل و رنگ هایش، بسیار بسیار مناسب سن دختران نوجوان هستند که نه جوانند که جوانانه بپوشند و نه کودک که کودکانه. به نظرم اگر کمی پشتکار از خودش نشان بدهد قطعاً می تواند با آدیداس رقابت کند بسیار بادوام است، خداییش مرگ ندارند، بشور و بپوش. به همین خاطر شاید به عنوان "لباس خانه" کمی گران باشند اما به دلیل دوام و جنس خوب به نظرم به صرفه هستند.

راستش من ندیدم حراج داشته باشد اما اگر کسی در حراج خرید کرد، نوش جانش! شعبه های زیادی دارد که در شهرهای مختلف ایران هستند که قاعدتاً من تهران ها را معرفی می کنم:

1) شهرک غرب، میلاد نور

2) خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (یوسف آباد)، نبش خیابان 42

3) خیابان 15 خرداد، بازار رضا، طبقه ی اول

4)کوی نصر (گیشا) – نبش خیابان فاضل – بازار بزرگ نصر

5)ستارخان – بازار سنتی ستارخان – فاز ۲ – مجتمع تجاری گل ها

6)پاساژ ونک

7)ولی عصر – روبروی پارک ملت – بازار صفویه

شعبه های دیگر هم دارد اما من سعی کردم در چهار جهت تهران فروشگاه هایی را معرفی کنم. سایت: www.holiday-tricot.com

البسه ی زنانه و مردانه توأمان:

  • تنِ درست که پوشاکی با الیاف طبیعی است و از مانتو و شلوار تا جوراب و کیف پارچه ای و شال همه رقمه در فروشگاه های آن یافت می شود. بسیار شیک، بادوام و از همه مهم تر جنس های خیلی خوبی دارند که به خصوص برای فصل تابستان بسیار مناسب اند که از پارچه هایی کاملاً ضد حساسیت و راحت و روان! دوخته شده اند.

 قیمت ها کمی گران است که برای جیب ما به صرفه که مترصد زمان های حراج آخر فصل باشیم. امسال که حدوداً 2 ماه در حراج بودند و ما خرید کرده، حالش را بردیم.

از جمله فروشگاه هایی که من در تهران می شناسم یکی در خیابان انقلاب که حدوداً200 متر بعد از چهارراه ولیعصر به سمت فردوسی است و دیگری در خیابان شریعی، قبل از طالقانی است.

آدرس سایت:http://tandorost.com

  • ای همه ی  آن ها که اهل نوستالژی هستید، و کل یوم در گذشته سیر می کنید، می خواهیم یک محصول اصیل و استخوان دار معرفی تان کنیم! بله درست حدس زدید، دنیس ترکیو.

دنیس تریکو یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان لباسهای تریکو و کشباف است که بیش از ۵۰ سال در این کار سابقه دارد. دنیس تریکو تولید کننده انواع پوشاک از قبیل بلوز، ژاکت ، پیراهن ، کاپشن ، شلوار، جوراب ، زیرپوش و لباسهای منزل زنانه ، مردانه وبچگانه است.

بسیار باکیفیت، زیبا و مطمئن.

شعب:

1)میدان هفت تیر. یعنی باید میدان را به سمت مفتح بروید بالا، قبل از خیابان بهارشیراز

2)میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان

3) تجریش ابتدای خیابان ولیعصر

4) خیابان جمهوری نرسیده به خیابان فلسطین

در شهرهای مشهد و اصفهان و یزد هم نمایندگی دارد.

بچه گانه های گوگولی:

ما برای تمامی مادرانی که نگران دلبندان خود هستند و حاضرند خودشان نمد! بپوشند اما فرزندان ظریف و نازنازی شان برگ گل زبرتر به تن نکنند، یک پیشنهاد ویژه داریم! پوشاک نوزدانه، بچه گانه ی آشور

کیفیت بسیار مناسب، چه از لحاظ لطافت، ضد حساسیت بودن و چه از نظر شستن و نرفتن رنگ و رو! خلاصه کِرِ همه ی مادران مهربان این سرزمین اند. تنها مشکلی که دارد این است که از این لباس های زیردکمه دار که هست، تن بچه ها می کنند، ما غش می کنیم، از آن ها فقط برای سایزهای کوچک دارد.

 از نظر قیمت هم که خودتان دیگر دستتان توی کار است و از قیمت لباس بچه ها خبر دارید اما این یکی خدایشش قیمتش به نسبت خوب است.

در همه ی فروشگاههای معتبر واقع در خیابان بهار و حومه هم یافت می شوند، گشته ایم ما!

نظرات  (۸)

کلیات: خیلی خوب است این صفحه و اینگونه تقسیم بندی. می‎شود عکس هر کالا را هم گذاشت، با یک رنگ‎آمیزی خاص و یک‎سان و ...

به‎نظرم وقتی دارید آدرس می‎دهید بهتر است بگویید دارید از شهر تهران صحبت می‎کنید. همچنین دراینمورد به‎خصوص بگویید «مردانه» یا «زنانه» یا هردو. چون بسیاری از کیف و کفش‎ها فقط مختص آقایان‎اند و بالعکس.
پاسخ:
ممنون.
بله حق باشماست، رعایت می کنم.
از کامنت های پست زیر هم میتونی کمک بگیری:
www.sl80.blogfa.com/post/483
پاسخ:
ممنون فاطمه جان.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
شکلات‎جات: همه می‎دانیم که بخش عمده‎ای از خریدهای تنقلاتیِ ما اختصاص به شکلات‎جات دارد. ما با پیروی از فرهنگِ جهانیِ این روزگار برای بسیاری ازمیان‎وعده‎ها و میهمانی‎ها از چنین چیزهایی استفاده می‎کنیم: شکلات، آب‎نبات، بیسکوئیت، کیک، ویفر، تافی، پوب‎شور و ...
همانطور که می‎دانیم در این زمینه هم ما محصولات زیادی را از خارج وارد می‎کنیم. نه مثل امثالِ کوکاکولا که لااقل کارگرش ایرانی باشد، بلکه دقیقا دست‎آورد کارگر خارجی. عموماً قیمت‎ها واقعاً بالا هستند. بسیاری وقت‎ها هم بسیار بی‎مزه و متفاوت با فرهنگ و سلیقۀ غذایی ما هستند، اما ما تحت‎تأثیرِ «خارجی بودن»شان و موضوع تبلیغات، حتی اگر مزۀ خر بدهند، حتی اگر مدت‎ها در گمرگ و انبار و مسیر مانده باشند و کاملاً خالی از طراوت و تازگی باشند (مسئله‎ای که درمورد محصولات خوراکی خیلی مهم است) هم پول زیاد را می‎دهیم هم هی به‎خودمان تلقین می‎کنیم «خوشمزه است»، تا کم‎کم سلیقه‎مان عوض شود و بتوانیم بپسندیمشان. البته این بی‎مزه بودن همیشگی نیست و بعضی وقت‎ها هم طعمشان فی‎نفسه خوب است.
من سال‎ها در این زمینه تحقیق و تتبع کرده‎ام؛ اگر فقط روی این سه ویژگی تأکید کنیم: «طعم خوب»، «قیمتِ خوب» و «تنوع محصولات» (یعنی صرف نظر از ایرانی بودن و تازه و سالم بودن) ، یکی از بهترین پیشنهادهای ما محصولاتِ «شیرین عسل» است. «می‎گویم و می‎آمش از عهده برون» که کیفیت بسیاری از محصولاتِ شیرین عسل در این کیفیتی بسیار بالاو بهتر از بسیاری از محصولات خارجی است. شیرین عسلِ بیچاره در طی این سال‎ها برای فروش محصولاتش وقتی دید کیفیتِ بهتر و قیمت کمتر خارجی باز هم جواب نمی‎دهد شروع به «برندسازی» آن‎هم با شکل و شمایل خارجی کرد تا من و شمای عقل‎مان به‎چشم و ظاهربین با دیدنِ واژگان لاتین سِحر شویم و بخریم و بخوریمش. علی‎ای‎حال کیفیت و تبلیغات خوب باعث شده این شرکت و برندهایش در ایران توفیق بالای را کسب کنند. شما نام خیلی از محصولاتش را بلدید: نانی، هیس، های‎بای، دریم، تست ایت، اکسترا، تاپ‎کیک و ... حداقل قیافه‎شان را دیده‎اید!
سایت این شرکت: www.shirinasal.com

شرکت موفق دیگری که به شما معرفی می‎کنیم «فرمند» است. این شرکت هم در شکلات فعال است هرچند وسعت و موفقیت شیرین عسل را ندارد و تمرکزش بیشتر روی شکلات‎های لوکس برای میهمانی است. اما در بعضی محصولات دیگر از این سنخ، تمایزاتی با شیرین عسل دارد و چیزهایی دارد که شیرین عسل ندارد. مثلا درموضوع ژله، پودر قهوه، پودر شکلات، شکلات صبحانه و...
سایت این شرکت: www.farmand.ir

پ ن 1 : به‎جز این دو شرکت، شرکت‎های موفق دیگری هستند.

پ ن 2 : تنها محصولی که در شرکت‎های ایرانی تولید نمی‎شد «سس شکلات» بود که اخیراً آن‎هم به بازار آمده. البته شرکتش معروف نیست و الآن هم در خاطرم نیست.

*** ** **********

پاسخ:
چه آبروریزی می کند این بلاگ! در بلاگفا کل کامنت را عوض می کردیم، احدی باخبر نمی شد!
والا خود آقای صنوبری خواستند، قسمتی از آن حذف شود ...

سلام

با اجازه شما و جناب صنوبری متن کامنت را می گذارم در وبلاگ

و نیز لینک دست و پا بسته از متن

خدا به تعصبتان برکت دهد

راستی چه سردری

چه زیرنویس عنوانی و چه دعای خاصی آن گوشه سمت راست دارید

 

پاسخ:
لطف می کنید.
سلامت باشید.
سلام
تو این سایت محصولات مختلف ایرای معرفی شده
http://www.tolidemihan.ir/
پاسخ:
سلام
دیدم این سایت رو. اما کیفیت هاشون رو قید نکردن!
۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۱ الـ ه ـام .ع
چه کار جالبی کردید! من این صفحه رو ذخیره می کنم. هم مسیرایی که گفتید بهم نزدیکه و هم دوستشون دارم. ممنون از زحمت جمع آوری
آقای صنوبری همسایۀ قدیم ما هم که اینجان! دنیای مجازی هم کوچیکه والا.
پاسخ:
ممنونم.
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۷ شکوفه عبداللهی
سلام و درود
و اما شعبه های سمنان:
هالیدی: بلوار هفده شهریور 
             میدان معلم مجتمع اسکان (بچگانه)
تن درست هم شعبه دارد اما چون جایش عوض شده آدرس جدیدش را نمی دانم.
سلام علیکم
من نیز در راستای اعتلای تولید ملی اقدام به افتتاح تولیدی مائده که پوشاک بچه گانه تولید میکند، کرده ام ودر صورت تمایل به عزیزان سایتمان را معرفی میکنم، مدل لباسهایمان در سایت موجود است.
پاسخ:
سلام علیکم
کارهایتان بسیار زیبا بود. در اولین فرصت آن ها به صفحه ی اصلی منتقل می کنم.
متشکرم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی