شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

اللهم إنّی اعوذ بک من نفسٍ لاتَشبع
و من قلبٍ لایَخشع
و من علم لایَنفع
و من صلاةٍ لاتُرفع
و من دعاٍ لایُسمع

می نویسم برای آزادی بیان

سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ق.ظ

مدت ها بود که بی اعتماد بودم. به حرف های بزرگ، شعارهای دهان پر کن، به دفاع از آزادی، حقوق مردم، جریان آزاد اطلاعات، "بگذارید مردم حرفشان را بزنند"، "زنده باد مخالف من".

کار دیروز و امروز نیست. ندیده و نشناخته هم نیستم که سال ها در آن جریان تنفس کردم و حالا هم به اجبار موقعیت سوق الجیشی خانوادگی، دوستی در حال تجربه کردنشان هستم. دروغ نیست اما حقیر است، کوتاه و ناتوان است. حتی به قدر واژه هم بالا نمی آید چه برسد به مفهوم!

از معنا تهی شده اند همان ها که سال ها برایمان ژست می گرفتند و اداهای عجیب و غریب روشنفکری شان هوش از سر ما می برد و ما را شیفته ی قدرت استدلالشان می کرد و در میان آن همه هیاهو گم می شدیم و در عظمتشان انگشت به دندان می گرفتیم که لابد خبری هست! همین امسال در جشنواره ی فجر بود که به یقیین رسیدم و امروز هم که دیگر می توانم برایتان مصداق عینی بیاورم.

دارم از آدم هایی حرف می زنم که سال ها گوشمان را از حقِ گفتن کر کرده اند اما لحظه ای تاب شنیدن مخالف را ندارند، آدم هایی که ادعای بزرگی دارند اما از کوچکی یک واژه آن چنان برمی آشوبند که حاضرند به خاطرش تمام موقعیت حرفه ایشان را به خطر بیاندازند، که برای اثبات خودشان حتی حاضر می شوند فرزندشان را سپر انسانی کنند. همان روشنفکرانی که بر همه چیز معترضند و جز سیاهی و نکبت نمی بینند و برای مبارزه علیه این شوربختی (بخوانید داشتن حکومت اسلامی) از روی هرچیزی می گذرند خواه دین، خواه وطن، مردم اما به قاعده ی بستن شیر آب سرویس بهداشتی سالن سینما احساس مسئولیت نمی کنند.

با جو خوشحال می شوند، با همان جو غصه دار، با جو بزرگ می شوند و همان جو روزی به زمین شان می زند اما عبرت نمی گیرند و دوباره با اعتیاد به همان جو بلند می شوند. آدم هایی که با جو به دنیا می آیند، بزرگ می شوند و می میرند...

همین امروز بلاگفا وبلاگ قبلی ام را مسدود کرد چون گفته بودم اعمالش مستکبرانه است! یادداشت ها، کامنت ها، رهگذران، دوستان وبلاگی همه و همه فدای سرِ آزادی، من نگران شعارهای از درون تهی شده ام...



پ ن: فقط اینکه...دلم برای عاشقانه ها تنگ می شود... فاضل نظری بیت خوبی دارد:

دل به هرکس رسیدیم سپردیم ولی/ قصه ی عاشقی ما سر و سامان نگرفت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۸
عریضه نویس

نظرات  (۱۰)

۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۴۶ کمی خلوت گزیده!

سلام.
من نفهمیدم بالاخره چی شد؟
چی شد که گفتی اعمال بلاگفا مستکبرانه است؟
سوال دوم: این باعث شد ببندن؟
پاسخ:
سلام
ببین من همین الان که می خواستم برای تو کامنت بگذارم، کامنت من رو ثبت نمی کرد چون آدرسم بلاگ بود! تحریم بلاگ و بقیه و اون هم به این شدت واقعاً مستکبرانه نیست؟
بله فقط به این خاطر که گفتم مستکبرانه ست، بستن!
منم دلم برای بعضی از پست هات تنگ میشه...

+منم همون سوال مرضیه رو دارم. چون دیشب پستتو در وبلاگ قبلی خوندم و جدی نگرفتم که بلاگفا بخواد ببنده. چی شده بود اون پست رو گذاشته بودی؟
پاسخ:
خودمم غصه م میشه برای بعضی از پست ها!
جواب مرضیه رو دادم
۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۰۰ کمی خلوت گزیده!
با این حساب برو خدارو شکر کن ترورت نکردن!!!:-D
سوال اولم که سوال فاطمه هم هست زو جواب نگرفتم!
پاسخ:
ببین من الان به عنوان کسی که تو بلاگ می نویسه، هیچ آزادی عملی در بلاگفا ندارم. نه می تونم کامنت بذارم نه تو می تونی من رو لینک کنی و یا آدرسم رو حتی کپی کنی، این استکبار نیست؟ اون هم در شرایطی که واقعاً امکانات بلاگ قابل مقایسه با بلاگفا نیست!حالا موضوعات دیگه ای هم هست که بماند.
کاش یک پک آپ از همشون می گرفتی.
من الان این اتفاق که برای تو افتاد، گفتم برم یک بک آپ از پست هام بگیرم، چون بلاگفا بخواد منو مسدود کنه، برام وحشتناکه! قسمتی از من در آنجاست... واقعا بلاگفا نمیفهمه با این کارش با احساسات ملت بازی می کنه؟ جدی میگم ها! 

آره، بلاگفا آدرس بلاگ را ثبت نمیکنه!
من هم یکی از خواننده هام بنده خدا بلاگ داره، هی برامون عجیب بود که چرا وقتی آدرسشو مینویسه کامنتش ثبت نمیشه که فهمیدیم، بله! بلاگفا تحریمش کرده

پاسخ:
حتما خیر در این بوده که قسمتی از من پاک بشه! :)
البته من سعی م رو می کنم که احیاش کنم! تا ببینیم چی میشه.

۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۱۲ کمی خلوت گزیده!
آها!چون اول اومدی اینجا!فهمستم!
ولی من تو رو لینک کردم!
فک کنم چند روز دیگه منو ترور کنن!

نمیتونی لینکش کنی مرضیه. گول خوردی، منم اولش گول خوردم و فکر کردم لینکش کردم اما وقتی زدم روی لینک های وبلاگم دیدم آدرس قبلیشو میاره و منو گول زده که تغییرات ثبت شد...
سلاااام
اول از همه مبارک باشه.
به کوری چشم بلاگفا خیلی هم اینجا بهتره اصلاً.
 آقا خیلی هم باکلاسه. فکرنمیکردم یکی پیدا بشه مارو سانسور کنه!:))

فقط من فکر کردم خودت خواستی ادرس رو عوض کنی! اما دیدم نه انگار قضیه فرق کرده. من از جوابایی که به بچه ها دادی هنوز نفهمیدم چه شده. دقیقتر میپرسم: تو به جایی ایمیل زدی و اعترا کردی یا یک پست معمولی تو وبلاگت نوشته بودی که مسدودت کردن؟ پس اون پستی که نوشتی و خواستی ادرس بذاریم چی بود؟ قبلش بهت پیغام داده بودن؟ یا یهو بستن؟
...
پاسخ:
علیک سلام
ممنون.
اولش که خودم خواستم عوض کنم که اون پست رو نوشتم (دلایلم رو برای استکباری بودن رفتار بلاگفا گفتم) و امروز صبح بدون اینکه هیچ ایمیل یا پیغامی دریافت کنم دیدم که مسدود شدم. ایمیل هم زدم و توضیح خواستم که کسی جوابی نداد تا الان.
اینجا که خیلی بهتره از نظر امکانات و این ها اما دلتنگ بعضی از یادداشت هام هستم. لابد خیر در پاک شدن اون ها بوده و این وابستگی به اون ها مانع! :)

سلام
باورم نمی‎شد
یعنی اگر خودم آن یک سطر انتقاد محترمانه و سپس صفحۀ مسدودشدۀ وبلاگتان را ندیده بودم، باورم نمی‎شد. می‎دانستم بلاگفا استکباری است، ولی باورم نمی‎شد تا این حد.
من سال‎هاست که دارم در بلاگفا می‎نویسم، نمی‎توانم همه آرشیوم را بردارم و جایم را عوض کنم. مخصوصا منظورم کامنت‎هایم است. از طرفی به‎نظر می‎رسد اگر ما هم انتقاد کنیم، وبلاگ ما هم با دستور قضایی مسدود می‎شود و همۀ زندگی‎مان می‎رود هوا!

الآن حس یک شهروند مسلمان سیاه پوست در آمریکا را دارم.

ان‎شاالله در این سرزمینِ تازه و مسلمان! موفق باشید.
پاسخ:
سلام
ممنونم. بله خودم هم اولش شوکه شدم. اصلاً تا این حد هم فکرش را نمی کردم وگرنه درشت های بیشتری در آخرین پست بارش می کردم.
البته بلاگ نرم افزار مهاجرت دارد که برای اینجا در دست احداث بود که اینطور شد، ولی غالباً از آن استفاده می کنند و راضی هستند.
حس تان را درک می کنم کاملاً. من هم حس یک تازه مسلمان شده را داشتم که از حقوق شهروندی محروم شده.
علی ای حال ما همه گرفتار استکباریم.
۲۸ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۴۳ کمی خلوت گزیده!
ولی من لینک کردم توی پیوندهای روزانه و وقتی هم روش میزنم میاد و مشکلی هم نداره.
بالأخره به قول کروبی ما حق آب و گل داریم تو بلاگفا!
پاسخ:
خوش به حال شما.
ما اینیم!
:))

پست های اخیرت تو فیدلی هست هنوز
کپی میکنشون برات میفرستم!
:))

مرگ بر بلاگفا!
پاسخ:
ممنونم. خیلی ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی