شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ/ غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

شکواییه

اللهم إنّی اعوذ بک من نفسٍ لاتَشبع
و من قلبٍ لایَخشع
و من علم لایَنفع
و من صلاةٍ لاتُرفع
و من دعاٍ لایُسمع

بعد از جشنواره ی فیلم فجر خواندن این شعر توصیه شده، مؤکداً!

.

.

این جا


همیشه آوازی ست


که تا کنون نشنیده ایم


و مرتب گل هایی می شکوفند


که نامشان


در دایره المعارف گل ها نیست


و بهار با تعجب می پرسد :


خدایا! اسم این گل ها چیست ؟



اینجا مادران از کویر می آیند


اما دریا می زایند


کودکان توفان می آفرینند


دختران بهار می بافند


و پسران برای توسعه صبح


خورشید می افشانند


 


اینجا هر دریچه


تکرار گشایشی ست


به دشت متنوع عشق


              


وطن سید بزرگواری ست


که با دستاری سبز


چون موجی در ساحل توفانی


حماسه می خواند


 


اینجا همه امام را دوست دارند


و امام همه را دوست دارد



پنجره ی چشم هامان را می گشاییم


با قلب هامان نگاه می کنیم


و سپس عشق


و سپس عشق


و سپس رنج و صبر


و خم شدن در خون خویش


 


و بدین سان


ما برای گسترش عشق


به دنیا می آییم


و از دنیا می رویم 

سلمان هراتی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۷
عریضه نویس

نظرات  (۵)

۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۴۸ کمی خلوت گزیده!
اگر صفحه اش رو شنتر بود بهتر بود.
بالاش خوبه.اما پایینش آدم مرگش میگیره!
۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۱۷ محدثه پیرهادی
آخ سلمان...سلمان...
۲۸ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۵۵ خواننده خاموش
قالب قبلی بهتر بود، این چشم رو اذیت میکنه
پاسخ:
سعی می کنم بهترش کنم.
شما همون خواننده ی خاموشی هستین که در وبلاگ قبلی کامنت گذاشتین؟
۳۰ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۴۸ خواننده خاموش
تقریبا همه پست هاتونو میخونم ولی تا حالا کامنت نذاشته بودم
پاسخ:
لطف می کنید. ممنون
سلام!
مبارکه وبلاگ نو!
شعر عالی بود... عااالییی!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی